MAGDALENA NOWACZYK

ashtanga joga / joga dla kobiet w ciąży / terapia dźwiękiem

Założycielka Surya Yogi, swoje kameralne studio prowadzi już od kilkunastu lat. Nieustającą inspiracją są dla niej nauczyciele Manju Jois oraz Nancy Gilgoff, ponieważ sposób w jaki przekazują oni wiedzę o ashtanga jodze jest najbliższy jej sercu. W 2017 roku Manju Jois udzielił jej autoryzacji do nauczania pierwszej i drugiej serii. Jako mama trójki dzieci wspiera na macie także kobiety w ciąży, stara się dzielić z nimi doświadczeniem macierzyństwa w zgodzie z naturą. Zajmuje się także terapią dźwiękiem, po tym, jak odkryła, że dźwięk wspaniale współgra z praktyką jogi i pozwala zrelaksować i zharmonizować ciało i umysł. Uwielbia kontakt z przyrodą i wieś, gdzie spędza każdą wolną chwilę.
 
„Czym jest dla mnie joga?
Jest dla mnie przede wszystkim terapią. Tego, jak się czuję przed praktyką, a jak po, nie da się z niczym porównać. Joga jest dla mnie podążaniem za mądrością Nauczycieli i poszukiwaniem tej mądrości w sobie. Joga uczy mnie akceptacji, dystansu i braku przywiązania. Ashtanga joga nigdy mnie nie zawiodła. Lubię jej prostotę, zawsze wiem, co jest do zrobienia, a lata doświadczenia nauczyły mnie, jak używać i dostosowywać sekwencję do potrzeb własnych i do potrzeb innych ludzi. Zrozumiałam także, że praktyka jogi nie jest celem samym w sobie – celem jest bycie zdrowym i szczęśliwym człowiekiem. Wchodzę na matę po to, żeby naładować się dobrą energią, którą mogę potem wykorzystać w życiu codziennym. Jestem bardzo wdzięczna za jogę.”

NE9A8210

AGNIESZKA ADAMCZAK

ashtanga joga / terapia jogą

Czerpanie wiedzy u źródeł jest dla niej bardzo ważne, głównie ze względu na czystość przekazu. Dlatego od wielu już lat uczy się u Nancy Gilgoff i Manju Joisa, który autoryzował ją do nauczania I i II serii. Regularną praktykę hatha jogi rozpoczęła w 2007, ashtangę poznała 3 lata później. Ashtanga joga jest dla niej więcej niż tylko pracą z ciałem. To poznawanie samego siebie, wewnętrzna podróż. Od ponad 20 lat prowadzi także wspinaczkowe życie. Z całą rodziną wspina się, podróżuje bliżej i dalej w poszukiwaniu urokliwych rejonów skalnych. Zimą natomiast biega na nartach po przygotowanych trasach w Izerach i Karkonoszach.

„Czym jest dla mnie joga?
To stały element mego życia. To poranna praktyka na macie, na którą wstaję czasem z radością by lekko płynąć poprzez asany, a czasem z trudem by choć przywitać słońce. To głęboki oddech gdy dopada nagle stres. Wspólna kawa z przyjaciółmi. Nicnierobienie z rodziną. Proste rzeczy, które cieszą, bo są. To uważne rozwijanie elastyczności w ciele i umyśle. Codziennie.”

NE9A8248

KAROLINA SARNA

ashtanga joga / joga dla kobiet w ciąży

Joginka o artystycznej duszy. Od lat zdobywa wiedzę na temat jogi, ayurvedy i zdrowego trybu życia, którą z powodzeniem wdraża w życie. Miała przyjemność szkolić się pod okiem Manju Joisa, Nancy Gilgoff i wielu innych wspaniałych nauczycieli. Jest mamą dwójki dzieci, dzięki którym jej joga ma okazję ogarnąć przestrzeń większą niż mata. Będąc w ciąży, swoją regularną praktykę ashtanga jogi przeplatała z jogą dla ciężarnych. Dzięki temu poród był dla niej w pełni świadomym, całkowicie naturalnym wydarzeniem.

„Czym jest dla mnie joga?
Joga to dla mnie codzienność, to radość i dobra energia. Nadaje rytm, synchronizuje ruch z oddechem i pozwala na kontemplację chwili. Poprzez regularną praktykę na macie dbam o zrównoważony oddech. Wzmacniam swoje ciało, oczyszczam, rozluźniam je i utrzymuję w zdrowiu. Przyglądam się sobie, swoim myślom i staram się uwolnić umysł od ciągłego ‚przetwarzania’, od napięć. Lubię zatrzymać się w asanie by odczuć przyjemność wynikającą ze świadomego miarowego oddechu. Ashtanga to medytacja w ruchu. Jest dla mnie mądrością, z której czerpię i którą się dzielę. Bardzo się cieszę, że dzięki jodze mogę spotykać wyjątkowych i inspirujących mnie ludzi.”

NE9A8233

KASIA DZIĄĆKO

ashtanga joga

Z ashtangą jest jej po drodze od września 2006 r. Od tej pory ashtanga nieustannie ją zaskakuje i pozwala jej odkrywać w praktyce (a przez nią i w sobie samej) coś nowego. Szlify nauczycielskie zdobywała pod okiem Manju Pattabhi Joisa, Nancy Gilgoff i innych nauczycieli. Poza matą cierpi na liczne nałogi – książki (niekiedy wywołują u niej stany euforyczne), filmy (nie potrafi sobie nigdy odmówić czarnego humoru Skandynawów) i Przystanek Alaska. Jedną z jej pasji jest rękodzieło inspirowane kulturą Indian Ameryki Północnej, a szczególnie technika zdobnicza zwana beadwork – czyli wyszywanie koralikami. Poza tym podgląda życie w górze (fotografując ptaki) i pod wodą (nurkując tylko po to, żeby zajrzeć w oczy rybom). Lubi psy, wieś, podróże i rower.

„Czym jest dla mnie joga ?
Moja joga to dowód na prawdziwość słynnego stwierdzenia Pattabhiego Joisa, że wystarczy praktykować, a cała reszta przyjdzie sama. Ponad 10 lat temu zaczęłam z myślą o wzmocnieniu ciała i lepszym wyglądzie, później był etap zachwytu nad asanami i marzenie, żeby zrobić je lepiej, ładniej. A teraz? Dla mnie przyszedł czas na koncentrację na oddechu, pranayamę i odnajdywanie skupienia, też w codziennym życiu. A praktyka asan to ciągłe odkrywanie i rozwój, ale bez potrzeby udowadniania czegokolwiek komukolwiek (zwłaszcza sobie!) i porównywania, za to z dbałością o siebie. Ciekawa jestem, dokąd zmierzam, i co będę mogła o tym napisać za kolejnych 10 lat – ale dzięki jodze jestem pewna, że kierunek jest dobry. Ach – i moja joga to przecież ludzie, których dzięki niej spotkałam!”

BEATA ZIEMOWSKA

yin joga

Od kilkunastu lat praktykuje jogę. Prowadzi zajęcia ashtangi, yin jogi, sekwencji księżycowej. Wolny strzelec, związana współpracą z różnymi szkołami jogi w Poznaniu. To łączy ją przyjaźnią z ludźmi, którzy je tworzą. Te przyjaźnie stają się płaszczyzną wymiany, inspiracji, dają jej poczucie wspólnoty.

W jej osobistej praktyce ważne miejsce zajmuje medytacja, korzysta też z innych form pracy z ciałem – ćwiczeń taoistycznych, czy tańca współczesnego. Kieruje się intuicją i stara się poruszać w zgodzie z cyklami Natury, a czerpiąc z jej mocy działać dla niej z szacunkiem. W prowadzeniu zajęć zwraca uwagę na „całego człowieka”, zachęca do słuchania ciała, obserwacji i swobody poszukiwania.