joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań joga poznań

Ashtanga – kurs 10 tygodniowy

Kurs dla początkujących

Nasze kursy dla początkujących prowadzimy już od ponad dekady. Nazywamy je po cichu „poławiaczami pereł”, bo większość osób najbliżej związanych ze szkołą rozpoczęło swoją praktykę właśnie od kursu.

Kurs ma na celu zapoznanie się z podstawowymi technikami Ashtanga Vinyasa jogi zarówno w teorii, jak i w praktyce. Kurs obejmuje:

  • wykonywanie poszczególnych pozycji,
  • technika oddechowa (Ujjayi),
  • Vinyasa (synchronizacja ruchu z oddechem),
  • wprowadzenie do pracy z Bandhami (energetycznymi zamknięciami),
  • wprowadzenie do teorii i filozofii jogi (ze szczególnym uwzględnieniem jej znaczenia i zastosowania w naszym zachodnim świecie).

Podczas kursu każdy z uczestników ma możliwość dopasować praktykę do własnych możliwości. Materiały i ilustracje asan uczestnicy otrzymują w formie skryptu.

Kurs – pogłębienie pierwszej serii

Kurs przeznaczony jest dla absolwentów naszych kursów oraz dla wszystkich tych, którzy chcieliby zajrzeć głębiej w asany z drugiej części pierwszej serii (od Navasany). Kurs obejmuje:

  • utrwalenie techniki ashtanga jogi (oddech, bandhy, drishti)
  • wykonywanie poszczególnych pozycji, ze szczególnym uwzględnieniem asan następujących po Navasanie
  • bezpieczne otwieranie bioder – przygotowanie do Padmasany (pozycji lotosu)
  • wygięcia do tyłu (sekwencja Urdhva Danurasany)
  • wprowadzenie do ćwiczeń oddechowych – pranayama.

Podczas kursu każdy z uczestników ma możliwość dopasować praktykę do własnych możliwości. Materiały i ilustracje asan uczestnicy otrzymują w formie skryptu.

Kurs – druga seria

Kurs przeznaczony jest dla osób zaznajomionych z całą pierwszą serią, które chciałyby rozszerzyć i uzupełnić swoją praktykę oraz dla tych, którzy już rozpoczęli praktykę drugiej serii.

Co obejmuje kurs:

  • omówienie działania i znaczenia poszczególnych asan z sekwencji drugiej serii
  • wykonywanie poszczególnych pozycji drugiej serii, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości każdego z uczestników
  • wygięcia do tyłu oraz stanie na rękach (sekwencja Urdhva Danurasany)
  • ćwiczenia oddechowe (Surya Bhedana Pranayama)
  • recytacja mantr wedyjskich jako uzupełnienie codzienej praktyki (Shanti Mantry” wg Manju Joisa)

Materiały i ilustracje asan uczestnicy otrzymują w formie skryptu.